Aquest cap de setmana, la Fundació Oficis de la Carn ha tingut una participació destacada en la primera edició de La Mocadera de Vic, la nova fira dedicada a la cultura xarcutera catalana, amb activitats divulgatives i tastos especialitzats realitzats amb el suport del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya.
Durant el cap de setmana, la Fundació ha liderat dues activitats que han permès apropar el públic a la cultura gastronòmica i al coneixement tècnic del sector. Dissabte, Josep Dolcet va conduir la sessió “Embotits d’Or Catalans”, centrada en l’univers dels embotits del porc i en la degustació dels productes guanyadors dels campionats nacionals impulsats per la mateixa Fundació. La proposta va servir per contextualitzar cada elaboració, explicar-ne els criteris de qualitat i mostrar l’alt nivell dels professionals del sector.
Diumenge, amb la sessió “La matança del porc, tradició ancestral”, la mirada es va traslladar a l’origen cultural de l’ofici. L’activitat va repassar el significat històric, social i econòmic d’una pràctica profundament arrelada al territori i al patrimoni gastronòmic català, acompanyada també d’un tast d’embotits vinculats a aquesta tradició.
Amb aquesta participació, la Fundació reafirma el seu compromís amb la divulgació rigorosa, la defensa del prestigi de l’ofici i la promoció del coneixement artesanal entre professionals i consumidors.
