Federació

L’equip que ha representat Espanya, al que hi ha 2 professionals catalans, quart finalista a la 1a Copa d’Europa de Carnisseria Artesanal

L'equip francès ha resultat guanyador i Espanya ha quedat quarta amb els catalans Ana Paris de Balaguer i Joan Alemany de Banyoles.

Aquest cap de setmana, Carnissers Xarcuters Catalunya, a través de CedeCarne, ha assistit a la 1a Copa d’Europa de Carnisseria Artesanal, organitzada per la Federació Francesa de Carnissers (CFBCT), que ha tingut lloc els dies 7 i 8 de novembre en Clemont-Ferrand (França). L’equip espanyol, conformat per Ana París (Balaguer), Joan Alemany (Banyoles), Manuel Mesón (Salamanca), Eusebio Abascal (Cantàbria), Adrián Lleonart (València) ha finalitzat quart la competició, en la qual han participat els millors carnissers d’Europa. Entre els integrants del jurat, al que hi havia grans experts europeus en l’elaboració de productes carnis, hi configurava el català Santi Prats  de Palamós.

Al concurs, que va començar el passat diumenge i ha finalitzat aquest dilluns, s’han tingut en compte tant la tècnica dels concursants, com la presentació i la innovació. Així, les proves han comptat amb una part d’especejament, realitzada durant la jornada del diumenge, i una altra d’elaboració, que va tenir lloc ahir dilluns, i en la qual els concursants han hagut de preparar elaborats de manera lliure, la qual cosa ha permès posar en valor l’elaboració artesana que es duu a terme en les carnisseries-xarcuteries especialitzades, amb receptes tradicionals, algunes d’elles traspassades de generació en generació, que s’han reinventat amb el pas del temps.

Durant la primera jornada es van realitzar, d’una banda, tres proves de velocitat en les quals el nostre equip va sortir victoriós: especejament de vaca (amb el triomf d’Adrián Lleonart), especejament d’un boví (amb victòria d’Eusebio Abascal) i especejament de xai (en la qual Adrián Lleonart va aconseguir el primer lloc).

D’altra banda, van tenir lloc les proves corresponents a la tècnica d’especejament, desenvolupades entorn de quatre temàtiques i en el següent ordre: xai, vedella i boví, porcí i aus. Els equips van participar, bé conjuntament, o ben dividits en Júniors i Sèniors, i van haver d’especejar les canals, deixant les peces preparades per a les diferents elaboracions que han realitzat en la prova d’aquest dilluns, enfocada en l’elaboració i presentació.

Per a finalitzar, s’ha avaluat també la preparació en taulell dels elaborats de cadascun dels equips, que posteriorment han estat degustats pel jurat.¡

Resultats

Després de la deliberació, el jurat ha proclamat campió de la 1a copa d’Europa de Carnisseria Artesanal a l’equip francès, seguit d’Itàlia i Alemanya; mentre que el premi del públic ha estat concedit a l’equip italià.

Finalment, ha tingut lloc la cerimònia de clausura d’aquest concurs que, a més de servir com a via d’unió entre professionals de diferents països, ha suposat un mitjà excepcional per a l’intercanvi i coneixement sobre l’ofici, posant en valor el treball artesanal i tradicional, que s’està reinventant i adaptant als temps, sense perdre la seva essència.

Des de GremiCarn i Carnissers Xarcuters Catalunya volem felicitar a tots els participants del concurs, especialment als representants de Catalunya, i volem agrair a la comitiva que els ha acompanyat i els ha transmès tota força des de les grades.

carnissersxarcuterscatalunya.cat
federaciocatalana@gremicarn.cat
publicitat
Tancar