Nom d'usuari o e-mail
Contrasenya
Actualitat
Qualitat i seguretat alimentària

A partir de l’1 de juliol serà obligatori el Registre de Moviments Sandach a indústries alimentàries, escorxadors i sales de desfer.

El registre de moviments de subproductes animals i productes derivats no destinats a consum humà (SANDACH) es obligatori per a indústries alimentàries, escorxadors i sales de desfer.

A partir de l’1 de juliol, si es realitzen moviments de subproductes animals i productes derivats no destinats a consum humà (SANDACH), es obligatori donar-se d’alta al Registre de Moviments Sandach (RMS) i enregistrar els moviments. El registre es obligatori per a indústries alimentàries, escorxadors i sales de desfer.

Aquesta aplicació té per objecte garantir la traçabilitat d’aquests subproductes en moviments nacionals entre establiments inclosos al Registre d’establiments SANDACH. Per tant, l’hauran d’utilitzar tots aquells operadors registrats dins l’àmbit dels SANDACH i, en el cas de la indústria alimentària, els escorxadors i les sales de desfer. Per exemple, si el moviment de subproductes o productes derivats va destinat a una fàbrica de pinso per als animals de companyia caldrà realitzar el moviment a través del RMS; però si aquest moviment es destina a una fàbrica de pinso per als animals de producció, no es podrà emetre a través del RMS (atès que aquestes fàbriques no estan incloses al Registre d’establiments SANDACH) i caldrà fer el moviment amb un document comercial manual (d’acord amb l’Annex II del RD 1528/2012).

L’establiment d’origen és qui emet el Document Comercial, que s’imprimirà per triplicat (una còpia per l’origen, una pel transportista i una pel destí) i on s’inclouran les següents dades:

  1. Lloc d’origen.
  2. Dades de la càrrega.
  3. Dades del transport.
  4. Lloc de destí.

L’establiment de destí té un termini de 10 dies des de la data de recepció del material per validar el document (quan està conforme amb totes les dades), validar amb discrepàncies (quan hi ha alguna dada incorrecta, en el pes, tipus de material, data, etc.) o bé rebutjant el moviment (quan no pot acceptar la mercaderia per motius comercials, per error en la categoria o el tipus de material, etc.).

Aquests documents s’hauran de conservar durant un mínim de 2 anys.

Per accedir a l’aplicació del RMS cal donar d’alta un/a o més usuaris/àries seguint el següent procediment:

  1. Quan es realitza la sol·licitud d’alta d’una activitat SANDACH al Registre del sector de l’Alimentació animal i de l’àmbit dels SANDACH, omplint l’apartat corresponent dins l’imprès de “memòria descriptiva” (A0677-DO13).
  2. Per donar d’alta usuaris de sales de desfer i escorxadors, cal omplir el document de Comunicació d’altes i baixes d’usuaris al RMS (A0677-DO75) i presentar-lo telemàticament a través de petició genèrica.
  3. Per gestionar les altes i baixes d’usuaris/àries d’establiments ja donats d’alta, cal omplir el document de Comunicació d’altes i baixes d’usuaris al RMS (A0677-DO75) i presentar-lo telemàticament a través de petició genèrica.
Per a més informació
Assessoria de Qualitat i Seguretat Alimentària
mmartinez@gremicarn.cat
93 424 10 58
Departament
Assessoria de Qualitat i Seguretat Alimentària
mmartinez@gremicarn.cat
93 424 10 58
X
Fes-te soci
Entra les teves dades i ens posarem en contacte amb tu amb la més brevetat possible

[contact-form-7 id=”1065″ title=”Fes-te soci”]

Concurs Nacional de Botifarra d'Ou 2023
Agenda d'Autocontrol higiènic i sanitari 2022
Club de compres
Escola de la Carn
Fes-te soci de GremiCarn
Ompla el formulari i ens posarem en contacte amb tu perquè formis part de la nostra gran família

Tots els drets reservats © GremiCarn 2021   |   política de privacitat