Curs Valoració d’una espatlla de bou

Tall de les diferents peces d’una espatlla de bou i aplicacions culinàries amb les peces tallades prèviament (tàrtar, rostits, fondue bourguignonne, bourguignon, terrina de bou amb condiments...)

Presentació

Des de l’Escola de la Carn juntament amb la Chambre de Métiers et de l’Artisanat des Pyrénées-Orientales us oferim un programa formatiu de carnisseria avançada, que permetrà ampliar les vostres habilitats professionals aprofundint en l’especejament, el tall de carn i preparacions culinàries càrnies.

La formació es desenvoluparà en dues etapes:

• Tall de les diferents peces d’una espatlla de bou (1,5 dies)
    En aquesta primera part s’apendran les tècniques de: desossar, separació muscular, tallar, pelar, revestir, lligar i decorar.
  • Aplicacions culinàries elavorades a partir de les peces tallades prèviament (1,5 dies)
    En aquesta segona part es realitzaran diferents tipus de cocció: cocció, estofat, cocció lenta…

Contingut

A partir de cada peça tindrà la seva destinació culinària.

• La part superior de culata es transformarà en tàrtar.
  • La culata d’espalla (part gruixuda) i el tall rodó es transformaran en diferents rostits .
  • La part superior de la pala (llata prima) d’espatlla es transformarà en una fondue Bourguignonne.
  • La llata es transformarà en Bourguignon.
  • El garró es transformarà en una terrina de bou amb condiments.

Informació bàsica

Durada: 26, 27 i 28 de setembre (7 hores / jornada)

Ubicació: Chambre de Métiers et de l’Artisanat des Pyrénées-Orientales a Rivesaltes (França). Veure mapa

Preu: 350€. El preu inclou la formació, dues nits d’hotel en habitació doble (si es vol una habitació individual contactar amb l’Escola de la Carn escola@escoladelacarn.cat) i els àpats (tres dinars i un sopar).

escoladelacarn.com
escola@escoladelacarn.com