Federació

El CAC dona la raó al sector carni i demana la retirada d’un anunci radiofònic de l’empresa Veritas.

El Consell Audiovisual de Catalunya ha donat la raó a la Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers-Xarcuters juntament amb altres onze associacions del sector qualificant de publicitat enganyosa, un anunci via falca de ràdio de l’empresa de supermercats Veritas que va emetre amb motiu del Dia Mundial de la Salut durant el mes d’abril.

Una dotzena d’entitats del sector carni vam mostrar el nostre desacord al Consell Audiovisual de Catalunya per l’anunci radiofònic que va emetre Veritas coincidint amb el Dia Mundial de la Salut. En el comunicat enviat al CAC, es va demanar la retirada i la rectificació de l’anunci.

La comunicació publicitària plantejava que la ramaderia procedent de l’agricultura ecològica en contraposició a l’agricultura convencional, té trets singulars com ara el benestar animal, la pastura extensiva o la falta d’administració d’hormones, induint l’audiència a creure erròniament que aquests constitueixen aspectes distintius entre ambdues. Un fet totalment fals i que segons la resolució del CAC, aquesta publicitat comparativa pot comportar el risc eventual de confusió i/o associació afectant el comportament econòmic dels consumidors.

La publicitat informava que “en la ramaderia procedent de l’agricultura ecològica es respecta el benestar dels animals, que pasturen a l’aire lliure, i no reben hormones” mentre que cal recordar que tota explotació ramadera està subjecte a les normatives que vetllen per al benestar animal i que la utilització d’hormones en producció animal a la UE està prohibida des de l’any 1996.

“Gràcies a aquesta resolució del CAC, hem fet palès que no s’utilitzen hormones en la producció i que, sigui quina sigui el tipus de ramaderia, des del sector carni es respecta el benestar dels animals”, remarca Pròsper Puig, president de la Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers-Xarcuters.

Segons l’informe del CAC, “la falca del supermercat Veritas inclou un missatge genèric relatiu a nutrients i a propietats saludables, sense anar acompanyat de les declaracions específiques que exigeix la normativa aplicable, i, de l’altra, conté elements tant de publicitat comparativa com de possible confusió i/o associació en la presentació del producte, marca o nom comercial que permetrien qualificar aquesta comunicació comercial com una pràctica enganyosa. En tots dos supòsits estem davant d’una publicitat il·lícita i, per tant, prohibida.”

carnissersxarcuterscatalunya.cat
federaciocatalana@gremicarn.cat