Aquesta setmana ha tingut lloc una reunió clau per continuar impulsant i enfortint els concursos organitzats per la Fundació Oficis de la Carn. L’objectiu de la trobada ha estat revisar el funcionament dels certàmens i definir noves estratègies per continuar avançant en qualitat, prestigi i reconeixement del producte artesà.
La reunió ha comptat amb la participació d’experts en elaboració artesana (mestres xarcuters) i en gastronomia, tots ells amb una àmplia trajectòria i vinculació com a jurat en les darreres edicions dels concursos de la fundació. Aquests certàmens tenen com a finalitat reconèixer la qualitat i l’elaboració artesanal dels productes carnis tradicionals, posar en valor el saber fer dels professionals del sector, estimular la innovació i reforçar la identitat gastronòmica del país.
Durant la sessió s’han compartit propostes per millorar aspectes com les bases de participació i la metodologia de tast per part del jurat, entre d’altres. Pròximament us traslladarem les conclusions extretes a la reunió que serviran de base per a les pròximes edicions.
La comissió de concursos està formada per:
- Josep Dolcet, secretari del jurat dels concursos organitzats per la Fundació Oficis de la Carn i membre de la Confraria del Gras i el Magre.
- Pep Palau, gastrònom, assessor i divulgador, fundador del Fòrum Gastronòmic.
- Pep Nogué, gastrònom, periodista i soci-fundador del Culinary Institute of Barcelona.
- Ramon Roset, sommelier especialitzat en vins i formatges, director dels premis Vinari i subdirector de la revista digital Vadegust.cat.
- Salvador Garcia-Arbós, periodista, gastrònom i escriptor.
- Enric Rosell, mestre artesà cansalader-xarcuter i membre de la Confraria del Gras i el Magre.
- Yolanda Presseguer, mestra artesana cansaladera-xarcutera i membre de la junta de GremiCarn Barcelona.