Lliurats els Diplomes de Mestre Artesà 2023 a vuit companys carnissers-xarcuters

Vuit companys carnissers - xarcuters reben el diploma de Mestre Artesà pel seu domini tècnic de l’ofici, l’experiència professional i la seva formació.

Aquest dimecres 15 de novembre, ,el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya va lliurar els diplomes de Mestre Artesà Alimentari 2023 a un total de 28 persones, de les quals vuit són carnissers, cansaladers i xarcuters dels gremis territorials, en reconeixement del mestratge excepcional amb el qual l’artesà exerceix el seu ofici.

El conseller d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, David Mascort, acompanyat pel secretari d’Alimentació, Carmel Mòdol, van participar en l’acte que va tingut la presència de representants de diversos gremis i associacions professionals, entre ells Pròsper Puig, president de la Federació catalana de Carnissers, Cansaladers i Xarcuters i president de GremiCarn Barcelona.

Distincions amb el diploma de Mestre Artesà Carnisser – Xarcuter:

• Carles Borrull Llurba – Reus
  • Marta Burguet Ruiz – Blanes
  • Valentí Fàbregas Alier – Barcelona
  • Ramon Hernando Martínez – Barcelona
  • David Lopez Palome – La Vall d’en Bas
  • Josep Pibernat Rabasseda – Santa Coloma de Farners
  • Laia Valls Vila – Argentona
  • Antoni Vigo Pubill – Bellver de Cerdanya

Tots els Mestres artesans que van rebre el seu Diploma, van poder acreditar el seu domini tècnic de l’ofici, la seva llarga experiència professional, la seva formació i els seus mèrits de caràcter extraordinari en la seva pràctica.

El Departament atorga aquest Diploma a les persones artesanes alimentàries que acrediten mèrits excepcionals de creativitat i coneixements en el camp de l’artesania alimentària, que han exercit com a artesans alimentaris durant un període mínim de quinze anys, i disposen del carnet d’artesà alimentari. Aquest reconeixement s’atorga des de l’any 1987, i des d’aleshores s’ha lliurat més de 1.000 diplomes. Aquest reconeixement vol contribuir a fomentar els valors econòmics, culturals i socials d’aquesta activitat a Catalunya, i a la preservació i la revaloració de les petites empreses familiars que elaboren productes agroalimentaris.

A més dels vuit carnissers-xarcuters, també es va entregar el diploma a deu flequers, set pastissers, dos xurrers i un formatger.

publicitat
Tancar
Per a visualitzar el contingut has de ser agremiat
Fes-te agremiat