Material Jornada Tècnica: Maduració de la carn

Ja està disponible el material de la Jornada Tècnica

El passat 22 d’octubre de 15:30 a 20:30 la Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers-Xarcuters va realitzar la Jornada Tècnica: Maduració i producció de carn madurada. Des de la granja a la taula.

L’acte es va dividir en dos blocs: Durant el primer, amb títol La producció de la carn madurada, es van abordar temes que van anar des de l’aclariment dels conceptes maduració de la carn, les millors races d’animals per a la seva producció, els aspectes essencials de la tecnologia d’elaboració relacionats tant amb les característiques del producte com amb la seva seguretat alimentària. Durant la segona part, La carn madurada a l’abast del consumidor: aliment de qualitat o producte gourmet. L’opinió dels professionals, es van conèixer les experiències, les opinions i recomanacions d’aquells professionals (cuiners, gastrònoms, carnissers, etc.) que treballen amb aquests tipus de carns. Els assistents van conèixer de primera mà quins són els arguments que els fan decidir per un o altre tipus de producte, o quina és la millor forma de comercialització i consum.

Els ponents de la jornada van ser:

• Núria Panella. Llicenciada en Ciències Químiques i en Tecnologia dels Aliments. Doctora en Qualitat de la Carn. Investigadora de l’IRTA (Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària)
  • Virginia Resconi. Enginyera Agrònoma a l’Argentina i Doctora per la Universitat de Saragossa. Professora ajudant que pertany al grup d’investigació sobre Qualitat i Tecnologia de la Carn.
  • Anna Jofre. Doctora en Biologia. Investigadora del Programa de Seguretat Alimentària de l’IRTA
  • Carles Tejedor. Cuiner. Empresari. Assessor i dissenyador de conceptes gastronòmics. Director entre altres dels Restaurants Lomo Alto, Lomo bajo i El Nacional
  • Mikel Lopez de Viñaspre. Xef, co-propietari, gerent gastronòmic i director general de Grupo Sagardi, empresa que exporta la cultura de la graella i barbacoa basca a nivell internacional.
  • Albert i Aleix Planagumà. Carnissers propietaris de la Carnisseria Planagumà d’Olot
  • Alex Castany Sanmartí. Propietari de la Carnisseria Sanmartí 1850 de Sabadell

Al següent enllaç podreu veure els diferents blocs de la Jornada i a l’enllaç de la part inferior de la notícia us podreu descarregar les presentacions dels diferents ponents: http://descarregues.gremicarn.cat/jornada/