Des de GremiCarn juntament amb la consultoria Afronta hem organitzat una formació sobre HABILITATS DE DIRECCIÓ I GESTIÓ D’EQUIPS, en la que es treballaran els conceptes, tècniques i casuística concreta que necessitin els gestors de personal per al lideratge i la direcció dels seus equips.
La formació començarà el pròxim dilluns 16 de maig a les 15:30h amb la presentació del curs de forma virtual, que serà d’una hora aproximadament, i el dilluns 30 i dimarts 31 de maig es faran les dues classes presencials de 16:00h a 21:00h. Entre els dies 16 i 30, es realitzaran 10 hores de formació online a la carta a través d’una plataforma activa les 24h del dia.
Metodologia
Formació e-learning (17 – 29 maig): S’iniciarà amb aquesta formació per a adquirir la base teòrica que posteriorment serà treballada en la formació presencial. Els assistents rebran un link al seu correu electrònic juntament amb el nom d’usuari i contrasenya. Al seu torn tindran un tutor de referència per als dubtes tècnics o conceptuals que puguin sorgir.
La durada d’aquesta formació serà del 17 al 29 de maig.
Formació presencial (30 i 31 maig): Una vegada realitzada la formació e-learning es realitzarà les dues jornades presencials amb metodologia de Rol play. Per a planificar la programació d’aquestes dues jornades i les situacions a treballar, unes setmanes abans a la impartició de la formació:
- Es preguntarà als assistents via mail, les situacions en les quals tinguin més complexitat a l’hora de treballar amb els seus equips.
- Aquestes situacions seran filtrades i seleccionades per a aconseguir una bateria d’aproximadament 5-7 situacions a treballar per jornada
Metodologia de la Impartició de les jornades presencials:
- Després de la descripció d’una situació determinada, els participants en la formació, conduïts pel professor d’aquesta, plantejaran com solucionar-la de la millor manera possible, per a posteriorment representar-la en un exercici de role play.
- A continuació, tots els companys comentaran què han vist adequat, quin ha faltat, què es podria corregir, i debatran sobre aquest tema.
- Finalment, el professor ajudarà a establir conclusions de bones pràctiques per a afegir algun concepte teòric orientat a l’acció. Cada participant inclourà en el seu pla d’acció una millora a realitzar.
Objectius i contigut mòdul online:
Objectius:
- Que els participants coneguin les habilitats bàsiques per a la direcció de persones enfocades a la seva aplicació en el punt de venda.
- Treballar la comunicació com a eina fonamental que ha d’utilitzar el responsable en qualsevol procés de direcció i coordinació del seu equip.
- Analitzar la importància del lideratge que ha d’ostentar un responsable i dels diferents tipus existents. Emprar les tècniques de motivació per a aconseguir que el personal adopti un rol actiu en el seu acompliment en el lloc de treball.
- Remenar les claus que sustenten un equip de treball per a aconseguir millors nivells de resultat i major qualitat de treball.
- Proporcionar criteris d’organització i planificació del treball propi que els permetin planificar el dia a dia.
- Adquirir eines concretes per a l’anàlisi dels problemes i la presa de decisions, així com per al tractament de conflictes.
Continguts:
- Les característiques d’un lideratge modern i eficaç.
- El repte de liderar equips.
- Per què és necessari liderar? Diferències entre
líder i cap. - En què consisteix ser un líder?
- La funció de comandament en l’equip de treball i el seu impacte en el rendiment: Factors per a impactar en l’eficàcia de l’equip. Fases per les quals travessa l’equip de treball.
- El lideratge situacional.
- Motivació de persones.
- La teoria de la motivació laboral.
- Conductes efectives i inefectives per a motivar.
- Eines de comunicació en la direcció de persones.
-
- En què consisteix el procés de comunicació en
el treball. - La comunicació en l’equip: dificultats i
solucions: Avançant-nos als problemes. - Com millorar l’eficàcia de la comunicació? L’escolta. Claus de l’escolta activa.
- Eines per a la millora de la comunicació amb els equips: Empatia. Assertivitat. Com donar feed-back efectiu.
- Reunions Productives. Reunions diàries. Planificació i eficàcia. Maneig operatiu de les reunions.
- En què consisteix el procés de comunicació en
-
- Altres eines de direcció.
- Gestió i planificació del temps: Fixant objectius. Els lladres de temps.
- Anàlisi de problemes i presa de decisions: Com abordar els problemes. Eines. identificant problemes, alternatives i solucions.
- Tractament de conflictes.
Objectius i contigut mòdul presencial:
Objectiu: Debatre i entendre el rol de líder en l’equip i l’orientació als resultats des del respecte a l’equip. Practicar la comunicació persuasiva com una de les eines clau del líder. Quins elements han de manejar-se eficaçment en l’àmbit de la comunicació per a obtenir els millors resultats? Quines són les tècniques que hem de dominar, i quines habilitats han de posar-se en pràctica?
Continguts:
- Lideratge.
- Com es comporten els líders eficaços.
- La tasca específica del líder en l’equip de treball.
- La teoria del lideratge emocional de Goleman.
- La consecució de resultats.
- Diferents tipus d’actuacions del líder: Coercitiu, autoritaris, exemplar, democràtic, afiliativo, coach.
- Aspectes bàsics de la comunicació.
- Fonaments: habilitats bàsiques. Escoltar i preguntar.
- Eines per a la persuasió. Tècniques.
Inscripcions:
Data límit per fer la inscripció: Dijous 12 de maig.
Preu: 150€