Fiscal

Nova línia d’ajuts directes a la solvència empresarial de la Generalitat

El Govern convoca del 21 de juliol fins al 30 de juliol una nova línia d’ajuts directes a la solvència empresarial que inclou a tots els sectors d’activitat d’empreses i autònoms.

Des del 21 de juliol al fins al 30 de juliol es poden presentar telemàticament la sol·licitud de la nova línia d’ajuts directe, de 463 milions d’euros, a la solvència empresarial.

El procediment és a través de la presentació del formulari d’inscripció prèvia emplenant les dades requerides. Aquest formulari produeix els efectes de sol·licitud de l’ajut i no caldrà fer cap altre tràmit per demanar-lo. A més, en la concessió dels ajuts no es tindrà en compte l’ordre cronològic de la presentació de les sol·licituds.

Poden fer la inscripció prèvia les persones empresàries o professionals i empreses:

• que hagin realitzat i declarat, o bé que s’hagi comprovat per part de l’Administració, aquesta activitat durant el 2019 i el 2020,
  • que la continuïn exercint en l’actualitat, i
  • que es trobin en alguna de les següents situacions:
    • Que apliquin el règim d’estimació objectiva (mòduls) en l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF).
    • Que el volum d’operacions anual declarat o comprovat per l’Administració, en l’Impost sobre el Valor Afegit o altre tribut indirecte equivalent en el 2020, hagi experimentat un descens de més d’un 30% respecte al 2019.  S’hi entenen incloses les comunitats de béns i les societats civils.
    • Que siguin grups consolidats que tributin en l’Impost sobre Societats en el règim de tributació consolidada i acreditin un descens de l’activitat del grup de més del 30% en el 2020 respecte el 2019.

Quantitat de l’import dels ajuts

L’ajut concedit no serà en cap cas més gran que el deute acreditat. Els imports, dins dels límits màxims que estableix el RDL 5/2021 seran:

• si es tributa per mòduls es poden rebre fins a 3.000€
  • la resta d’empreses i professionals podran rebre entre 4.000 i 200.000 €