Fiscal

Novetats en el sistema de Mòduls

S'ha mantingut els mateixos límits que anys anteriors per continuar en el sistema de mòduls durant l’exercici 2021, es a dir, no superar qualsevol de les següents magnituds durant el 2020.

Com ja us havíem anunciat, la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat ha mantingut els mateixos límits que anys anteriors per continuar en el sistema de mòduls durant l’exercici 2021, es a dir, no superar qualsevol de les següents magnituds durant el 2020:

• Vendes totals: 250.000 €
  • Vendes a altres empresaris: 125.000 €
  • Compres totals: 250.000 €

Per altre banda, el RD-Llei 35/2020 de 22 de desembre ha introduït importants novetats en la tributació pel sistema de mòduls que serien:

• S’incrementa la reducció prevista per calcular el rendiment net en el sistema, del 5% al 20% per l’exercici 2020 per les activitats de carnisseria i xarcuteria entre d’altres, el que suposarà una important reducció del rendiment net pel que es tributarà.

Aquesta reducció arriba fins al 35% en activitats més afectades per la pandèmia com pot ser el comerç no alimentari o la restauració.

Aquest increment de reducció es tindrà en compte pels pagaments fraccionats del 4art. trimestre de 2020 i 1er. trimestre de 2021.

• Els empresaris que tributin pel règim especial simplificat de IVA podran reduir al 2020 les quotes meritades per operacions corrents en un 20% i en determinades activitats aquesta reducció arribarà al 35%. Aquesta reducció també s’aplicaria al 1er. trimestre de 2021.
  • Els empresaris que van renunciar al sistema de mòduls durant el 2020 podran tornar al sistema al 2021 o 2022 sense haver d’esperar els tres anys que marca la norma. De igual forma aquells que renunciïn al sistema al 2021 podran tornar al sistema al 2022. Tot això sempre que compleixin els requisits per la seva aplicació.
  • Per determinar el rendiment anual del sistema de mòduls no es computaran com a període en que es va exercir l’activitat els dies en que va estar declarat l’estat d’alarma durant el primer semestre de 2020, així com els dies del segon semestre de 2020 en els que l’exercici efectiu de l’activitat econòmica s’hagués vist suspès com a conseqüència de mesures adoptades per l’autoritat competent per corregir l’evolució de la pandèmia.

Altres mesures aprovades:

• Possibilitat de sol·licitud d’ajornament de les declaracions amb termini de presentació entre el dia 1 i el 30 d’abril per empreses amb volum d’operacions inferior a 6.010.121,04 euros. Les condicions seran:
    • Termini de pagament de 6 mesos
    • No hi haurà interessos durant els primers tres mesos d’ajornament.
Assessoria fiscal
info@gremicarn.cat