Premi “Barcelona, la Millor Botiga del Món”

Catorzena edició del premi "Barcelona, la millor botiga del món"

L’Ajuntament de Barcelona convoca, per catorzè any consecutiu, el premi “Barcelona, la millor botiga del món” que reconeix la creativitat i l’empenta dels que treballen al món del comerç i el converteixen en un sector de qualitat i de projecció internacional.

Barcelona és una ciutat dinàmica, creativa i oberta amb una àmplia oferta comercial que a banda de representar una font de riquesa esdevé l’eix vertebrador de la vida a la ciutat. En aquest sentit, es valora l’esforç i l’impuls dels establiments barcelonins per donar continuïtat al model comercial urbà de proximitat.

Amb aquests guardons es vol reconèixer el conjunt del sector i transmetre que si Barcelona és la millor botiga del món, les botigues i els comerços són la millor eina que té la ciutat per enfortir-se econòmica i socialment.

Els premis, que tenen l’objectiu de contribuir a la dinamització i millora de la iniciativa empresarial, consten de quatre modalitats:

• Premi a la millor iniciativa empresarial que hagi significat una notable contribució al sector per exemple, pel sistema de venda, els productes, els llocs d’ubicació o la presentació dels serveis al consumidor.

• Premi a la millor iniciativa agrupada per a la dinamització comercial de la ciutat promoguda per una entitat associativa sense afany de lucre i que contribueixi a dinamitzar el comerç d’una zona o carrer de la ciutat, d’un subsector concret o del conjunt del comerç de la ciutat.

• Premi a la tasca de contribució a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat que reconeix a aquell comerciant de la ciutat que hagi tingut una llarga trajectòria de contribució, suport o dinamització del sector.

• Premi a l’establiment comercial que reconeix aquells espais singulars que representin una imatge distintiva del comerç de la ciutat de Barcelona ja sigui per la seva decoració, com per la gamma de la seva oferta de productes, o per la qualitat del seu servei al consumidor, entre d’altres.

Es poden presentar les candidatures al Fòrum Ciutat i Comerç (C/ Llacuna, 162) fins el proper dia 15 de juliol de 2011. Els formularis d’inscripció es poden descarregar a través del web www.bcn.cat/comerc

Barcelona, els millors mercats del món

En aquest context, un any més l’Institut Municipal de Mercats convoca la segona edició dels premis “Barcelona, els millors mercats del món” que reconeix les iniciatives, les contribucions i els establiments comercials i activitats de les associacions de venedors de mercats que durant el 2010 hagin tingut incidència en la millora dels equipaments.

El premi constarà d’una única modalitat que podrà ser “premi a la millor iniciativa individual d’un establiment d’un mercat municipal de la ciutat de Barcelona” o ” premi a la millor iniciativa col.lectiva per a la dinamització d’un mercat municipal de la ciutat de Barcelona”.

En aquest cas, també es podran presentar les candidatures fins el proper dia 15 de juliol de 2011.