Premi Barcelona, la millor botiga del món

L’Ajuntament de Barcelona convoca anualment el premi Barcelona, la millor botiga del món, amb l’objectiu de contribuir a la dinamització i millora de la iniciativa empresarial comercial.

Barcelona, una de les grans ciutats comercials d’Europa i, alhora, el comerç ha representat per a les ciutats mediterrànies un factor molt important en el seu desenvolupament econòmic i en la millora de la qualitat de vida dels seus ciutadans.

El comerç a Barcelona es caracteritza per una diversitat de centres comercials a cel obert – els eixos comercials i els mercats a peu de carrer en són un bon exemple – configurant una ciutat dinàmica, acollidora, moderna i propera al ciutadà.
Alhora, el model comercial barceloní aporta un gran valor socioeconòmic; és una font de riquesa, sostenibilitat, convivència i integració social. En definitiva, és un element fonamental de la nostra societat i és important que la ciutat reconegui el treball que duu a terme el sector a través de les associacions sectorials i territorials, dels gremis, de les empreses i dels seus treballadors.

L’Ajuntament de Barcelona convoca anualment el premi Barcelona, la millor botiga del món, amb l’objectiu de contribuir a la dinamització i millora de la iniciativa empresarial comercial, així com a un millor coneixement del món del comerç de la nostra ciutat. Amb aquesta finalitat es convoca la 13a edició del premi Barcelona, la millor botiga del món, per distingir les iniciatives, contribucions i establiments comercials corresponents a l’any 2.009 que hagin tingut incidència en la millora del sector comercial. El premi constarà de quatre modalitats:

1.1 Premi a la millor iniciativa empresarial comercial de l’any.
1.2 Premi a la millor iniciativa agrupada per a la dinamització comercial de la ciutat.
1.3 Premi a la tasca de contribució a la promoció i coneixement del comerç de la ciutat.
1.4 Premi a l’establiment comercial.

Informem a tots els agremiats que l’àmbit de participació en el què poden presentar les seves candidatures és en l’apartat 1.4 Premi a l’establiment comercial.

Aquest àmbit reconeix la singularitat de determinats establiments comercials que representin una imatge distintiva del comerç de la ciutat de Barcelona, per les seves característiques de decoració, per la gamma de la seva oferta de productes, per l’antiguitat, per la qualitat del seu servei al consumidor, etc. Dins dels quatre àmbits del premi es valoraran el suport i els treballs realitzats per a l’adaptació del comerç a la normalització lingüística del català.

La data límit de presentació de les candidatures és el dia 15 de juliol de 2010.

La proposta s’acompanyarà de la documentació següent:
• Full de proposta de candidatura.
• Memòria explicativa d’iniciativa, establiment o trajectòria professional.