Premis Nacionals de Comerç i d’Establiments Comercials Centenaris 2022

Les empreses que vulguin optar a qualsevol dels guardons poden cursar les seves sol·licituds fins el dia 11 d’agost.

La Generalitat de Catalunya ha obert la convocatòria per als Premis Nacionals de Comerç i els Premis Nacionals d’Establiments Centenaris de 2022.

La novetat de l’edició d’enguany és la creació d’una nova categoria, la de comerç més sostenible, enfocada a reconèixer aquell establiment o projecte comercial que destaqui especialment en aquest capítol: tingui una cura especial de la seva petjada mediambiental, fomenti el consum responsable i de proximitat o tingui subscrits explícitament compromisos en matèria de Responsabilitat Social Empresarial. Aquest nou premi estarà dotat amb 2.000 euros.

La resta de categories incloses en la convocatòria  són aquestes:

• Premi Nacional de Comerç, dotat amb 6.000 euros. És el guardó més important de la convocatòria i reconeix la iniciativa que combina trajectòria amb tot el seguit de bones pràctiques en matèria d’oferta comercial, sostenibilitat i innovació, entre d’altres.
  • Premi al Comerç més Innovador, per a aquell establiment que hagi destacat en la introducció de noves solucions i tecnologies pel que fa a l’operativa del negoci, la definició del producte i la fórmula comercial, entre d’altres. Aquest premi està dotat amb 2.000 euros.
  • Premi a la Iniciativa Col·lectiva, destinat a les entitats territorials i sectorials de comerç i de serveis, i els ajuntaments i altres ens públics pel seu suport al teixit comercial mitjançant la seva implicació en projectes que impulsin el model català de comerç.

Premis Nacionals als Establiments Comercials Centenaris

Aquests premis volen distingir els establiments en actiu que al llarg de cent anys o més han ofert un servei de qualitat i personalitzat, tot adaptant-se als canvis en les necessitats de compra de la ciutadania. S’estableixen dues categories: per a establiments amb 100 o més anys d’història; i per als establiments que acreditin 150 o més anys d’història. Aquests premis es concediran ex aequo a tots els establiments i mercats municipals sol·licitants que reuneixin i acreditin els requisits establerts.

Les empreses que vulguin optar a qualsevol d’aquests guardons poden cursar les seves sol·licituds fins el dia 11 d’agost. Trobareu tota la informació sobre com fer-ho al Canal Empresa i al web del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM). També poden consultar les bases reguladores dels Premis o la convocatòria de la present edició.