Subvencions

Programa d’ajuts per a autònoms i microempreses “Ocupació + Transformació

Fins al dia 27 de juliol a les 15 hores es poden sol·licitar l'ajut de 5.000€ per a professionals autònoms, microempreses i cooperatives.

El Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya ha obert un Programa d’ajuts per a autònoms i microempreses “Ocupació + Transformació”, dirigit a persones treballadores autònomes, microempreses i cooperatives que tinguin entre 1 i 5 persones assalariades amb el compromís de mantenir tots els llocs de treball durant un mínim de sis mesos des de la sol·licitud de la subvenció. Els ajuts són de 5.000…€ i es poden sol·licitar fins el 27 de juliol.

Qui pot sol·licitar l’ajut del programa “Ocupació + Transformació”?

• Autònoms, les microempreses, entitats i associacions que tinguin entre 1 i 5 treballadors assalariats en el moment de sol·licitar l’ajuda, i les cooperatives i les societats laborals que tinguin fins a 5 socis treballadors en el moment de sol·licitar l’ajuda.
  • Que tinguin almenys un centre de treball a Catalunya.
  • Que el volum de negoci anual de l’any 2020 no sigui superior a 2 milions d’euros.
  • En tots els casos, la data d’inici de l’activitat empresarial ha de ser anterior o igual a l’1 de desembre de 2020.

Requisits del sol·licitant:

• El manteniment de l’ocupació de totes les persones treballadores assalariades en el centre o centres de treball  durant un període mínim de sis mesos des del moment en què sol·licita l’ajut.
  • Realització d’una acció de caràcter formatiu per a facilitar la transició productiva de la seva activitat cap a l’economia verda o cap a l’economia digitall. Aquesta formació s’haurà de realitzar en el termini de 6 mesos a comptar des de l’endemà de la notificació de l’atorgament de l’ajut. Des de l’Escola de la Carn s’oferiran aquests cursos per a totes aquelles persones interessades.

Per a realitzar la sol·licitud s’exigeix a més complir amb les següents normatives vigents:

• L’adaptació al nou Reglament General de Protecció de Dades és obligatòria per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals (LOPD-*GDD).
  • L’elaboració i Implantació del Pla de Prevenció de Riscos Laborals, normativa d’obligat compliment (Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de Riscos Laborals) per a qualsevol empresa o autònom amb treballadors al seu càrrec en modalitat d’autogestió.
  • L’elaboració i Implantació del Protocol per a la Prevenció i Actuació Enfront de l’Assetjament Sexual i a l’Assetjament per Raó de Sexe en l’Empresa, normativa d’obligat compliment (aquest protocol dona compliment a quant exigeixen els articles 46.2 i 48 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, l’RD 901/2020 de 13 d’octubre, pel qual es regulen els plans d’igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis i acords col·lectius de treball i l’article 14 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.)

El termini de presentació de sol·licituds és previst fins al 27 de juliol de 2022 i qualsevol sol·licitud presentada fora d’aquest termini no serà admesa a tràmit. Per entrar a aquesta convocatòria cal fer-ho per via telemàtica a través de https://treball.gencat.cat/ca/detalls/noticia/Programa-dajuts-per-a-autonoms-i-microempreses-Ocupacio-Transformacio

Gestió de subvencions
subvencions@gremicarn.cat