Recollida de Botifarres pel 3er Concucurs de Botifarres d’Ou Artesanes

Recollida de Botifarres

El 3r Concurs de Botifarra d’Ou Artesana ja està en marxa. El passat dia 19 es va tancar el període d’inscripcions i durant els dies 22 i 23 de gener s’estan rebent les botifarres participants. Per a finalitzar la inscripció, cada participant ha d’enviar 1,5 quilos de botifarres d’ou envasades al buit a la seu de la Fundació d’oficis de la carn (Carrer Consell de Cent, 80, 08015, Barcelona), recordem que els horaris d’atenció són de 9 a 14h i de 15 a 18h. És important que arribin durant aquest termini perquè les que en quedin fora no podran ser acceptades.

Juntament amb les botifarres presentades cada participant haurà de presentar el full de dades degudament complimentat que es pot descarregar del lloc web del concurs ( http://concursbotifarradou.gremicarn.cat/ ). D’altra banda, recordem que cal afegir un model d’etiqueta corresponent al producte presentat, que contingui totes les mencions obligatòries que estableix la normativa vigent per al producte envasat (excepte qualsevol referència a la raó social o marca comercial) i, en especial, el número de lot i la data de consum preferent (l’etiqueta no ha d’anar adherida al producte).

El Concurs Nacional de Botifarra d’Ou Artesana de 2018 tindrà la participació de 54 botifarres (29 tradicionals i 25 innovadores). El proper dimecres 24 el jurat procedirà a fer el tast per a poder escollir els guardonats. 7 dies després, el dimecres 31 de gener (una setmana abans de dijous Gras) es procedirà a anunciar les botifarres guanyadores.

Curs presencial i en línia
Actualització dels processos en carnisseria i elaboració de productes carnis
Del 2 de maig al 3 d’octubre de 2022
Duració: 120 hores