Atenció a ofertes de formació innecessàries.

Des de GremiCarn seguim les recomanacions dictades des de les diferents Administracions i Departaments i aquestes no han determinat com a obligatòria cap formació específica al respecte.

Tenim coneixement per part d’alguns associats de la trucada de centres de formació que us comuniquen l’obligatorietat de realitzar una formació sanitària sobre l’aplicació de les mesures de seguretat en l’àmbit del Covid-19 amb una clara responsabilitat per a l’empresa que no compleixi; aquestes trucades normalment són agressives i a vegades inclús intimidatòries.

Des de GremiCarn, tal i com venint informant-vos des de que va començar l’estat d’alarma, seguim les recomanacions dictades des de les diferents Administracions i Departaments i aquestes no han determinat com a obligatòria cap formació específica al respecte.

És important que compliu amb la formació de Manipulació d’Aliments tal com la treballeu i donar un plus de desinfecció a l’acabar el dia en els vostres establiments i espais de treball i fer-ho constar en els vostres Plans d’Autocontrol Higiènic-Sanitari, doncs sí que teniu l’obligació de garantir la màxima protecció tant als vostres clients com als vostres treballadors.

Tanmateix, és important que us poseu en contacte amb la vostra empresa de prevenció de riscos laborals per tal que us documentin els EPIS que lliureu als vostres treballadors i no incórrer en responsabilitat civil per manca de mesures preventives.

Per a més informació sobre les orientacions higiènic-sanitàries podeu consultar el nostre article a https://bit.ly/3cWZk8D.