Subvencions

El Govern destinarà 15 milions d’euros per impulsar la digitalització i la sostenibilitat dels comerços

La Generalitat oferirà ajuts d'una aportació única per persona beneficiària de fins el 80% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 75.000 euros i una inversió mínima de 2.000 euros

La Generalitat ha presentat una nova línia d’ajuts dotats amb 15 milions d’euros per a la transformació digital dels comerços, que seran finançats amb Fons Next Generation (NGEU) i seran gestionats directament pel departament d’Empresa i Treball, per mitjà del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM).

Tot i que encara no s’ha concertat una data exacta, la convocatòria de la primera partida d’aquests ajuts, dotada amb 7,5 milions d’euros, s’activarà a meitats de novembre i es mantindrà oberta fins el 21 de desembre. Pel que fa a la segona, la previsió és obrir-la a principis de l’any 2023, tot i que segons el departament d’Empresa i Treball es podran subvencionar actuacions que s’hagin realitzat al llarg de tot l’any 2022 i també les que es realitzin durant tot l’any vinent.

En què consistirà l’ajut?

L’ajuda consistirà en una aportació única per persona beneficiària de fins el 80% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 75.000 euros i una inversió mínima de 2.000 euros. Els destinataris de l’actuació són persones autònomes, petites i mitjanes empreses comercials titulars d’un establiment de comerç al detall. En l’àmbit de les empreses de comerç, la persona beneficiaria ha de tenir com a mínim un establiment a peu de carrer a Catalunya. Els projectes a subvencionar s’han de dur a terme a través d’empreses especialitzades del sector que puguin acreditar la seva experiència.

Les actuacions subvencionables seran:

• Projectes de noves tecnologies enfocats a la millora de diferents àrees de l’estratègia comercial en línia i de comunicació, del model de negoci i de l’experiència de compra. Aquests projectes, en concret, han d’incidir en objectius com: el coneixement i la fidelització de la clientela, el foment de l’omnicanalitat, la implementació de solucions de ciberseguerat, el desenvolupament d’apps mòbils, o la contractació d’assessorament tecnològic, entre d’altres.
  • Accions vinculades a la transformació del punt de venda, que incideixin en: la digitalització de la gestió del comerç; la transformació digital del comerç no sedentari; l’aplicació de noves tecnologies en el punt de venta, l’adquisició de mobiliari tecnològic i eines tecnològiques per a l’establiment físic; l’adopció de solucions per a la interactivitat o la millora de l’eficiència logística, o sistemes per comptar visitants o monitoritzar-los en les diferents àrees de la botiga.
  • Accions vinculades a la sostenibilitat i a l’economia circular, enfocades a: la disminució del consum d’envasos i embalatge; l’ús de noves tecnologies per a disminuir els costos i l’impacte mediambiental de la distribució comercial, sobretot en referencia al’últim quilòmetre, i la instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida, o guixetes, dins dels establiments físics en trama urbana consolidada.

Quan tinguem més informació us ho farem arribar.

Per a més informació
Gestió de subvencions