El Gremi de Carnissers Xarcuters i Aviram de Barcelona i Comarques s’incorpora a la Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers – Xarcuters

Amb la incorporació de la nova entitat, la federació dóna veu a 1.500 empreses del sector carni de tots els territoris de Catalunya.

El dimecres 15 de juliol s’ha signat l’acord d’incorporació del Gremi de Carnissers Xarcuters i Aviram de Barcelona i Comarques a la Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers – Xarcuters amb la voluntat d’integrar la totalitat d’entitats representatives del sector minorista carni de Catalunya. L’acord s’ha dut a terme després de mesos de converses i treball conjunt entre les dues entitats per arribar a un acostament de posicions i així fer una Federació més forta i el punt de referència de les empreses que representen i defensen la professió.

Durant la reunió d’Assemblea General Extraordinària en què s’ha fet efectiva la signatura d’incorporació, Pròsper Puig, president de la Federació, ha valorat positivament la nova unió i assegura que “amb l’entrada del Gremi de Carnissers de Barcelona, la Federació es converteix en l’entitat que aglutina totes les veus del col·lectiu del comerç detallista de la carn i això ens dona més força per ajudar a les empreses agremiades”. Per altre costat, Xavier Gallifa, president del Gremi, també s’ha mostrat satisfet i ha remarcat que “els nostres socis ens ho demanaven; estem segurs que units defensarem millor la nostra professió”

La representativitat de la Federació davant les diferents Administracions públiques i Taules de Treball; l’impuls i consolidació de la marca Carnissers Xarcuters Catalunya; la tasca de comunicació i promoció de l’ofici artesà; el compromís amb la qualitat i excel·lència de les carns i els productes d’elaboració pròpia, i la implicació amb la professionalitat del servei al client, han estat els arguments definitius que han fet que la decisió d’incorporació hagi estat una realitat.

La Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers – Xarcuters

La Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers- Xarcuters és una associació́ sense ànim de lucre constituïda l’any 1992 per les organitzacions provincials representatives dels professionals del sector minorista carni i elaboradors artesans de productes carnis.

Les quatre organitzacions provincials que representen a unes 1.500 empreses de carnisseria xarcuteria amb més de 2.000 punts de venda i 1.000 obradors artesans, que junts generen més de  750M€ de facturació́ que generen uns 7.000 llocs de treball directes a Catalunya, són:

• Gremi de Carnissers-Cansaladers-Xarcuters de Barcelona i Comarques.
  • Gremi de Carnissers Xarcuters i Aviram de Barcelona i Comarques.
  • Gremi de Carnissers i Xarcuters Artesans de les Comarques Gironines.
  • Gremi de Carnissers, Cansaladers i Xarcuters de les Comarques Tarragonines.
  • Gremi d’Artesans Cansaladers-Xarcuters de les Comarques de Lleida.

La Federació Catalana de Carnissers i Cansaladers – Xarcuters està afiliada a la patronal sectorial Confédération Internationale de la Boucherie et de la Charcuterie a través de la Confederación Española de Carniceros, i a la patronal empresarial Foment del Treball a través del Consell de Gremis de Comerç i Serveis de Catalunya.