La fira, que debuta a La Farga de L’Hospitalet els dies 27 i 28 d’octubre de 2024, serà un aparador per a les últimes tendències i innovacions del sector i un espai per a la formació gràcies a un complet programa d’activitats participatives.
El format de MeatXperience propiciarà oportunitats per a l’intercanvi comercial i oferirà una veritable experiència d’innovació amb valor afegit per al sector. Durant les dues jornades, l’esdeveniment girarà al voltant de temes d’interès com concursos i exhibicions, ponències sobre carn i salut, el futur del sector, la tecnologia, la digitalització i les degustacions en el punt de venda.
A MeatXperience, es descobriran les últimes tendències en talls, eines i condiments, i s’aprendrà dels experts amb demostracions en viu. També s’oferiran consells pràctics a través de conferències amb professionals que han destacat en el learning by doing i han trobat formes de posicionar-se en el negoci. Algunes ponències se centraran en casos d’èxit en el comerç digital de productes frescos, amb una visió ampliada sobre els serveis de conveniència per als clients. A més, la fira contempla accions paral·leles abans i després de l’esdeveniment, amb jornades tècniques a tot el territori sobre temes d’interès sectorial.
5.000 m2 amb sales polivalents
MeatXperience compta amb el suport dels gremis de la Federació Catalana de Carnissers i Xarcuters-Cansaladers, que integra professionals de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, sota la marca Carnissers Xarcuters Catalunya.
L’espai d’exhibició ocuparà més de 5.000 m², amb un gran auditori per a actes de gran format i sales polivalents per a les diverses ponències. La Farga és un recinte molt ben comunicat amb la xarxa de transport públic i disposa d’aparcament per al transport privat.
La fira, organitzada per l’agència especialitzada Impacta Group, «és una gran oportunitat perquè els professionals de la carn puguin identificar les millors solucions a les seves necessitats a través de nous formats participatius, convertint aquesta cita en tota una experiència», explica Oriol Tarrats, de la Federació Catalana de Carnissers i Xarcuters-Cansaladers, membre del Comitè Organitzador.
«Es parlarà sobre rendibilitat i relleu generacional, dos dels principals reptes del sector amb la incorporació de perfils de la Generació Z i els nous hàbits de compra online. Necessitem atraure noves generacions amb una formació adaptada a les necessitats reals del mercat», afegeix Tarrats. «Com vendre més i connectar amb un públic jove influït per les xarxes socials serà un dels temes transversals de la fira».