Federació

Reunió amb la Ministra de Transició Ecològica

Reclamem ajudes més directes a les empreses com ara baixades en els impostos al gas i a l’electricitat.

El passat dilluns diferents organitzacions sectorials, entre elles CEDECARNE (Confederació Espanyola de Detallistes de la Carn ) entitat que ens representa en l’àmbit nacional, van participar en la reunió amb la Ministra de Transició Ecològica, Teresa Ribera i a la que també va estar present Reyes Maroto, Ministra d’Indústria i Comerç.

La Ministra va explicar que el govern, a través del seu Ministeri Informa que s’ha posat en marxa un paquet de mesures per alleugerir l’alt preu de l’energia a les famílies (reducció de l’IVA de la llum i els 20 cts per litre de benzina).
Pel que fa a les a empreses també s’està treballant sobre altre paquet de mesures que està en fase de participació pública i el seu termini de recepció d’observacions finalitza el dia 15.

Per part de CEDECARNE s’enviarà un document d’aportacions.

Durant el torn d’intervencions es va reclamar ajudes més directes a les empreses mitjançant, per exemple, baixades en els impostos al gas i a l’electricitat.
Quant a les portes que han de tenir sistemes de tancament automàtic, la Ministra va recalcar que és una mesura que ja estava en vigor. A la ciutat de Barcelona ben aviat s’obrirà una linneà d’ajuts per les empreses que hagin de fer inversió, esperem que altres administracions també s’impliquin.

La Ministra també informa sobre les ajudes europees que en molts casos ajuden a les empreses a millorar la seva eficiència i a desenvolupar projectes de millora i sobre les ajudes que, a través de les CCAA s’han establert per la instal·lació de plaques d’energia neta en els edificis.

Tanmateix, està elaborant un pla de contingència per poder frenar la crisi, buscant, entre altres, canvis en l’ús de combustibles i fonts energètiques (altres fonts com el carbó o les energies verdes), activant inclòs infraestructures que, en alguns casos estan en desús.

Durant la reunió es va mostrar també el malestar i desacord, perquè no s’hagi tingut en compte a les organitzacions, abans de publicar el Reial decret de mesures d’estalvi energètic.

La Ministra es compromet a mantenir reunions bilaterals amb les organitzacions per poderabordar la situació de cada sector.

A l’enllaç teniu la nota de premsa publicada pel ministeri sobre aquesta reunió

carnissersxarcuterscatalunya.cat
federaciocatalana@gremicarn.cat