Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Som un ofici amb molta tradició des d’anys immemorials que estem al capdavant del comerç alimentari; un ofici que es va iniciar a l’imperi romà i ha seguit fins als nostres temps, però s’han produït canvis i molt lligats a la història. En les primeres pàgines d’aquesta edició 194 podreu descobrir com s’ha anat transformant s’instaurà la tradició de la matança del porc amb l’elaboració d’embotits i l’especejament en les carns fins avui dia.
A continuació trobareu dues entrevistes, una a
Carmel Mòdol, secretari d’Alimentació de la Generalitat de Catalunya, que ens explica quina és la visió que té el seu departament del sector carni, i l’altra a Raimund Plautz, president de l’Associació nacional de carnissers d’Àustria, que ens parla sobre els models de negoci carnissers a Àustria. En aquesta revista també tractem els diferents tipus d’au per a cuina de festa que podem trobar al mercat i com afecta en la salut les dietes
vegetarianes.
En l’apartat de la Fundació Oficis de la Carn, recordem la participació de la Fira del Porc i la Cervesa 2022 i us recordem les pròximes activitats organitzades per l’entitat, i al de l’Escola de la Carn tractem la cloenda del curs “Actualització dels processos en carnisseria i elaboració de productes carnis” i fem un repàs dels cursos presencials que se celebraran a principis de l’any que ve.
Cap a les pàgines centrals trobareu l’actualitat de Carnissers Xarcuters Catalunya amb els dos comunicats que es van emetre sobre l’establiment d’un preu màxim per als productes de primera necessitat, i la instància a les administracions per prendre mesures immediates per reduir els costos energètics. També us expliquem el funcionament de la Porra per la Marató de TV3, encartada a la revista.
Cap a les pàgines finals hi ha l’espai dels Gremis al dia amb l’actualitat del sector arreu del territori i finalment, a l’apartat Dossier, un article sobre com treballar les xarxes socials en l’estratègia de les empreses.
[contact-form-7 id=”1065″ title=”Fes-te soci”]