Desinformació, fake news o postveritat són conceptes que estan de plena actualitat i les xarxes socials estan ajudant a expandir d’una manera que sembla imparable. Tres de cada deu informacions falses que circulen per internet afecten el sector alimentari fent que la societat acabi donant per bones les mentides.
Com funcionen les fake news? Com podem detectar-les? Quin paper pot jugar el gremi? Com les podem rebatre des del col·lectiu? Quin paper pot jugar l’agremiat en el procés de rebatre-les?
L’hamburgueseria Vicio és considerada un restaurant digital i és un fenomen entre els joves de 20 a 40 anys. Sent un model de restaurant que compta amb un establiment a peu de carrer i posa tots els seus esforços en l’entrega a domicili, Vicio va facturar durant el seu primer any amb una sola botiga de carrer, el 2021, quatre milions d’euros i enguany preveu que siguin 16 milions. El seu valor? Una imatge i una comunicació molt ben cuidada i la creació d’una marca que fa que demanar una hamburguesa es converteixi en una experiència única i exclusiva.
Com una marca pot assolir aquests nivells de facturació en un sol producte? Com s’ha convertit en un fenomen de masses en tan poc temps?
Vivim en un món amb una enorme oferta comercial de productes similars i en què les persones ens enfrontem cada dia al dilema de quin producte comprar o quin servei triar. Davant aquesta nova realitat presencio-digital, els negocis tradicionals s'han de transformar convertint-se en una marca que quedi retinguda en la ment del consumidor deixant en segon terme el producte que ofereix.
Com podem diferenciar-nos de la competència? Com podem treballar la nostra marca per retenir-nos en la ment dels consumidors? Com podem aconseguir que els clients potencials vegin la nostra marca com solució per la seva necessitat?
[contact-form-7 id=”1065″ title=”Fes-te soci”]